طراحی

چگونه بهترین رنگ بندی را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

رنگ بندی در طراحی سایت می تواند یک کار چالش برانگیز برای هر طراح باشد. رنگ ها نه تنها بر ظاهر و سبک وب سایت تأثیر می گذارند، بلکه با بازدیدکنندگان نیز ارتباط برقرار می کنند. رنگ ها راه مهمی برای ایجاد اولین تصور خوب از برند شما هستند.

مدیریت رنگ مناسب به شما کمک می کند تا هویت کسب و کار آنلاین خود را بسازید. رنگ هایی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید می توانند تا حدی بر موفقیت شما تأثیر بگذارند. همچنین بر معیارهای نرخ پرش وب سایت شما تأثیر می گذارد.

(نرخ پرش: درصد بازدیدکنندگان یک وب سایت خاص است که پس از مشاهده تنها یک صفحه بدون پیمایش در سایر صفحات وب سایت، سایت را ترک می کنند.)

یک طرح رنگ ثابت خوب می تواند یک نام تجاری قابل تشخیص برای کسب و کار یا وب سایت شما ایجاد کند. بر اساس مطالعات، مردم 90 درصد قضاوت ها را فقط بر اساس رنگ ها انجام می دهند، زیرا آنها به طور مستقیم با روانشناسی رفتار مشتری مرتبط هستند.

رنگ بندی در طراحی سایت

رنگ بندی در طراحی سایت

اساساً رنگ‌ها لحن اساسی را برای احساسات تعیین می‌کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در درک روانشناسی طرح های رنگی کمک می کند.

رنگ ها نه تنها بر ظاهر و سبک وب سایت تأثیر می گذارند، بلکه بر ارتباط نیز تأثیر می گذارند. رنگ ها راه مهمی برای ایجاد بهترین برداشت اولیه از برند شما هستند.

قرمز نشان دهنده هیجان، انرژی، اشتیاق، میل، قدرت است.

قرمز رنگی بسیار پرانرژی یا محرک است. در برانگیختن واکنش های عاطفی شدید موثرتر است. این حس سرعت و قدرت را می دهد. مشاغل رستوران از رنگ قرمز برای تحریک اشتها استفاده می کنند.

نارنجی نشان دهنده خوش‌آمدگویی، شاد بودن، اعتماد به نفس، خوش‌بین بودن است.

نارنجی رنگی گرم و زنده است. رنگ نارنجی نشان دهنده دوستی و خلاقیت است. استفاده بیشتر از این رنگ می تواند حس استقبال را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کند. به طور کلی، رنگ نارنجی خریداران هیجانی را به خود جذب می کند.

زرد نشان دهنده شادی و نشاط است.

رنگ زرد روشن بیانگر مثبت بودن و گرما است. از رنگ زرد می توان برای جلب توجه مخاطبان استفاده کرد. از این رنگ می توان برای طرح های مربوط به کودکان استفاده کرد. سایه های تیره زرد حس قدمت و قدمت را ایجاد می کند. مطالعات نیز با انگیزه به این رنگ آفتابی و روشن می پیوندند، زرد روشن می تواند به افزایش تمرکز کمک کند، در حالی که زرد روشن تر می تواند به افزایش حافظه کمک کند.

رنگ بندی در طراحی سایت

رنگ بندی در طراحی سایت

سبز نشان دهنده صلح، امید، طراوت، تعادل و رشد است.

رنگ سبز نشان دهنده طبیعت، طراوت و رشد است. همچنین نشان دهنده ثروت، سلامتی و آرامش است. استفاده از سایه های تیره تر از رنگ سبز در حالی که نشان دهنده ثبات و ثبات است. این نشان دهنده تعادل و هماهنگی در طراحی نیز هست. اغلب با مدل های کسب و کار سودآور همراه است.

آبی نشان دهنده قابل اعتماد بودن، قابل اعتماد بودن، حرفه ای بودن، صداقت، اقتدار، هوش، آرامش است

رنگ آبی اغلب با احساسات آرام و آرامش بخش همراه است. آبی احساس امنیت درونی را ساطع می کند. آبی تیره برای طرح های شرکتی و تجاری عالی است. آبی روشن را می توان برای وب سایت های اجتماعی که نشان دهنده آرامش و دوستی است استفاده کرد. آبی اغلب در مشاغل و بانک ها برای ایجاد اعتماد در برند استفاده می شود.

بنفش نشان دهنده سلطنت، خلاقیت، تخیل، کیفیت، فردیت، وقار است.

رنگ بنفش از نظر تاریخی با ثروت و سلطنت مرتبط است. اثر آرام بخشی بر افراد دارد. سایه های تیره بنفش مشخصه ثروت و تجمل است. سایه های روشن بنفش را می توان با بهار و عاشقانه مرتبط کرد. رنگ بنفش اغلب در محصولات زیبایی و ضد پیری استفاده می شود. مطمئن شوید که این رنگ را برای وب سایت های مرتبط با این مشاغل انتخاب کنید.

صورتی نشان دهنده معصومیت، شیرینی، زنانگی، عاشقانه است

رنگ صورتی اغلب مربوط به عشق و زنان است. همچنین در محصولاتی که مخصوص خانم ها و دختران جوان هستند استفاده می شود. اگر کسب و کار یا وب سایت شما با این محصولات مرتبط است، مطمئن شوید که از رنگ صورتی برای سرنخ ها و تبدیل بهتر استفاده کنید.

سیاه نشان دهنده کلاسیک، ظرافت، قدرت، ترس، مدرنیته است

سیاه قوی ترین رنگ در بین رنگ های دیگر است. سریعتر از رنگهای دیگر جلب توجه می کند. به همین دلیل است که بیشتر فقط برای متن و لهجه استفاده می شود. وقتی از رنگ مشکی به عنوان پس‌زمینه استفاده می‌شود، می‌تواند احساس تجمل و عمق را ایجاد کند. اغلب در برندهای لوکس برای تداعی حرفه ای بودن و منحصر به فرد بودن استفاده می شود.

رنگ سفید نشان دهنده خلوص، شفافیت، سادگی، پاکیزگی، صراحت است

هنگامی که رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی استفاده می شود، می تواند یک احساس “تمیز” ایجاد کند و توجه بازدید کننده را روی عناصر مهمی مانند دکمه های دعوت به اقدام متضاد و غیره متمرکز کند.

رنگ بندی در طراحی سایت

رنگ بندی در طراحی سایت

رنگ بندی در طراحی سایت

خاکستری نشان دهنده بی طرفی، سادگی، منطق، آرامش است

طرح رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی احساس رسمی بودن را ایجاد می کند به همین دلیل است که خاکستری در دنیای تجارت بسیار محبوب است. خاکستری با تکنولوژی و صنعت مرتبط است.

در اینجا نمونه هایی از صنایع مرتبط با طرح های رنگی آورده شده است.

سفید و آبی برای صنعت پزشکی
رنگ سفید یا روشن برای یک وب سایت تجارت الکترونیک
رنگ های تیره برای وب سایت بازی های ویدیویی
رنگ سیاه و سفید برای آژانس تبلیغاتی

یادآوری:

تعداد رنگ ها را در وب سایت خود محدود کنید
از سایه ها و رنگ ها استفاده کنید.

از استفاده از رنگ مشکی خالص خودداری کنید. همیشه کمی اشباع به رنگ خود اضافه کنید.
سعی کنید از قانون 60-30-10 پیروی کنید
60% رنگ اصلی سایت شما خواهد بود و لحن کلی طراحی شما را تعیین می کند.
30% باید با 60% تضاد داشته باشد تا جلوه ای چشمگیر ایجاد کند.
10% یک “رنگ برجسته” است که باید مکمل رنگ اصلی یا ثانویه شما باشد.
هرگز پس زمینه ای را انتخاب نکنید که خواندن متن یا محتوای شما را سخت کند. مطمئن شوید که متن و رنگ‌های پس‌زمینه شما متضاد هستند
به مخاطبان خود فکر کنید. اگر وب سایت شما مخاطبان بین المللی را هدف قرار می دهد، باید سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که با فرهنگ های مختلف مطابقت داشته باشد
رنگ هایی را پیدا کنید که نشان دهنده برند شما هستند.

نتیجه

انتخاب صحیح رنگ ها برای وب سایت های تجاری شما می تواند تا حد زیادی بر نتایج اهداف آنلاین شما مانند تولید سرنخ، تبدیل و غیره تأثیر بگذارد. درک عمیق از طرح های رنگی و روانشناسی پشت آنها می تواند به شما در پیاده سازی انتخاب صحیح رنگ ها در خود کمک کند.

گردآوری:مجله اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *